Forumul Cetatenie-Romana.info
Welcome Guest! To enable all features please Intrare or Inregistrare.

Notificare

Icon
Error

Share
Optiuni
Ultima postare. Go to first unread
Offline admin  
#1 Postat : duminică, 27 iulie 2008 15:09:18(UTC)
Nivel: Administratia
admin
Postari: 1,340
A fost multumit de: 473 -ori in postarea 195
Locatia: London
Din 2008 romanii au carduri europene de sanatate, valabile in Uniunea Europeana.
Serviciile medicale de care putem beneficia gratuit in tarile UE sunt urgentele medico-chirurgicale si accidentele rutiere.

Cardurile permit decontarea serviciilor de sanatate efectuate in regim de urgenta in spatiul european cetatenilor romani. Cardul european de sanatate permite asiguratului aflat in calatorie in statele membre UE accesul la servicii medicale fara sa mai fie necesara incheierea altei asigurari de sanatate private.

Cetatenii romani beneficiaza de ingrijiri medicale in aceleasi conditii ca si cele oferite cetatenilor tarii respective de sistemul public de asigurari de sanatate. (O.M.)

Spitalizare in sistem co-plata in Germania

Reprezentanta Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, Cristina Calinoiu, ne-a explicat ca situatiile in care romanii beneficiaza de serviciile oferite de cardul european de sanatate sunt cele care constituie o urgenta medico-chirurgicala, accidente rutiere sau atacuri de cord. "Serviciile difera in functie de tara in care asiguratul se afla.

Pentru a fi la curent cu acestea, ei trebuie sa se informeze inainte de a pleca la drum, intrand pe site-urile din tara respectiva.

De exemplu, in tara nostra, spitalizarea este gratuita insa, intr-o tara precum Germania, asiguratii achita o co-plata de 10 Euro pe zi de spitalizare, pentru primele 20 de zile de spitalizare din fiecare an calendaristic", a explicat aceasta. Noile carduri nu anuleaza valabilitatea celor emise anterior, acestea ramanand valabile pana la data expirarii (la sase luni dupa emitere).